סגן שר האוצר יצחק כהן ל"קול חי": חוק הגיוס לא יפיל את הממשלה

מוטי סבן No Comments on סגן שר האוצר יצחק כהן ל"קול חי": חוק הגיוס לא יפיל את הממשלה

סגן שר האוצר יצחק כהן התראיין הערב למהדורה המרכזית: משבר הגיוס לא יפיל את הממשלה. ביטוח לאברכים: מי שחושב שזה יפגע בתקציב עולם התורה זה שטות. וגם יצחק פינדרוס עונה אם ירוץ לראשות העיר אלעד.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סגן שר האוצר יצחק כהן (שס) התראיין הערב ל "מהדורה המרכזית" ברדיו "קול חי" בהגשת דוד חכם, סגן שר האוצר לו זכויות רבות בהעברת תקציבים לצורכי המגזר החרדי, הכוללת גם תוכנית ייחודית פרי יוזמתו "ביטוח לאברכים".

בתחילת הראיון נשאל יצחק כהן האם לדעתו "חוק הגיוס" הוא המשבר האמיתי מול הממשלה, שבעקבותיו נראה את הפלת הממשלה הטובה ביותר לחרדים? סגן השר עונה בנחרצות: חוק הגיוס לא יביא למשבר קואליציוני שיפיל את הממשלה

ולנושא החשוב ביותר לסגן השר יצחק כהן שהוא היוזם ועמל עליו שנים רבות, להביא ליישומו בפועל, המדובר הוא על "ביטוח חיים לאברכים" תמורת סכום קטן שיירד מהמלגה שהאברכים מקבלים מהמדינה, יינתן ביטוח חיים לכל אברך.

כתוצאה מכך לא נצטרך לראות קרנות לאברכים שנפטרו בפתע, תחנוני המשפחה בראש חוצות וכד'. הכסף יגיע בצורה מכובדת ומסודרת, מדובר בסכום גדול שיוכל לפרנס את המשפחה ברווח. נכון להיום העניין עדיין לא יצא אל ההפועל.

מנגד יש מי שמלינים על הביטוח אותו מקדם סגן השר ומפחדים שבסך הכולל תקציב עולם הישיבות ייתכן ויפגע באופן משמעותי, גם כך המלגה היא זעומה ואיך נוכל לקצץ ולו שקל אחד בלבד. סגן השר מבטל כליל את ההתנגדות ואומר: "מי שאומר שהביטוח של האברכים יגרע מתקציב עולם הישיבות זו רעות רוח. זה לא נכון"

בהמשך המהדורה, מתראיין יצחק פינדרוס חבר מועצת העיר ירושלים וראש עיריית ביתר לשעבר, כזכור ח"כ אורי מקלב אמר אתמול בראיון כי הם לא פוסלים להריץ מועמד באלעד.

ההשערות שעלו מייד כי יתכן ומי שהתבקש לרוץ הוא יצחק פינדרוס, לשאלת המראיין דוד חכם, מה הסיכוי שבעוד חמישה חודשים אתה ראש העיר אלעד. פינדרוס: לא הגיעה הצעה כשתגיע אשקול.



0 תגובות